Klik-kLIk sini

Monday, June 22, 2009

Ter-meNung-

09:30 pm..

menongkah larut malam..jiwa ini kosong..sepi..dan sunyi..seharian cuti ini..dirasakan..seperti diisi tanpa tenaga..seawal pagi merencana agenda cuti..hampir semua..cuma angan belaka..kerana jiwa teguh mahu berehat..

tengahari meninggikan mataharinya..di rumah..aku bersantai di depan tv..bertukar saluran..pelik!!..semakin banyak saluran tv..semakin tak keruan aku hendak memilih saluran…akhirnya.....aku berjaya memilih saluran yang betul..tidur di depan tv..hahaha.....

mata dibuka..terus bangun mendapatkan telefon rumah yang berbunyi......tangan terus mengangkat gangang telefon di sudut dapur....panggilan dari tunang..mengejutkan telinga......aku melihat jam..usai menjawab panggilan..sudah 03.40ptg....cuti aku hari ini......diisi hanya dengan menghadap TV & tido setakat ini..

petang..saluran astro 105 prima siaran ulangan cerita "INTAN"memang menjadi ikutan aku..entah kenapa..selepas menonton drama pertama..seakan-akan aku menjadi peminat untuk mengikuti drama ini tanpa henti......sehingga perut sudah mula memberi isyarat lapar..rifa’..sudah tak tertahan..terus keluar mencari sesuatu..habuan perut..aku pula..mula mengesot..membuka laptop..teman internet.. rasa macam nak buka laman pizzahut..membuat pesanan secara online....tapi mana nak ada untuk kawasan rumah aku.....kampung la katakan!! memang seronok..order..tunggu..tup tup sampai la makanan didepan pintu rumah..alangkah canggihnya teknologi..membuat manusia bertambah malas untuk menghayati dunia di luar rumah..memang malas..(nasib baik la tak ada, kalu tak, dah lama aku order.hikhik.....) itulah yang dirasa..sepetang aku di rumah..

malam..hari semakin membosankan..akhirnya..tekad..aku perlu keluar juga..usai solat maghrib’ aku dan adik meneroka Pasaraya UME....sebuah pusat membeli belah yang tak sehebat Carrefour, JusCo.....yang lama dibuka..hanya berapa meter dari rumah kami..30 minit sudah cukup.....sekadar membelek harga..

malam ni..dan kala ini..aku usai melayan cerita BECHA USANG..jalan cerita hidup yang sedih dan daif...meruntun hatiku saat menonton bersama adik....menambat hati untuk aku tonton..di selang seli dengan Tiga (3) Abdul....menambah tawa di jiwa..

dan sekarang..mata ini..kiranya..sudah sedia untuk berlabuh..moga mimpi indah..datang membawa aku belayar..

0204..alif..yer..mim..buaya!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails