Klik-kLIk sini

Wednesday, July 01, 2009

SABAR

Adakah aku & semua orang mengaku orang yang sabar..anda tau tak apa makna sabar?"

hehehe…wah-wah mau terkedu sesapa bila dengar soalan tu dari aku..yela..hari-hari boleh kata kita ngaku kita ni penyabar..orang yang sabar..tapi..apa makna sabar?? hehehe..aku pandang diri aku sendiri..tengok atas ke bawah, bawah ke atas ...huhu..senyum je lah…

"haa..kalu kita kata kita ni orang yang sabar..apa maksud sabar?"

wah aku tnya lagi soalan..nak kena ni(jgn mrh eekk)

"Kita kena tau maksud sabar..kalau nak jadi orang yang sabar..sabar ni kawan-kawan..kalau kat kampung aku ..kat Permatang Tiga ..maksud dia…move forward and take necessary action!.."

hehehe..aku gurau je la..(jgn mrh, jgn mrh)

so..itulah maksud sabar..jadi..sabar ni bukan tunggu..menahan diri..kalo nak sesuatu..sabar…tunggu ja dapat benda tu bergolek…tu bukan lagi sabar..hehehe..kalo ikut bahasa otak aku ni, otak aku berkata…"tu bodoh namanya"…(maaf terkasar bahasa..sekadar mengikut emosi aku ja..)..apa pun..hari ni..sedikit ilmu yang amat byk manfaatnya.

moga dapat dikongsi bersama..byk topik yang aku nak bincangkan..sayang plak kalu tak dapat di kongsi dgn kwn-kwn..if tak byk juga yg boleh di kongsi..

menarik tak entry aku ni??!!!!..kita wajib kenali betul-betul 25 rasul yang Allah lantik..setiap seorang itu..akan menjadi dalil Allah atas diri kita di akhirat kelak..menarik tak kupasan yang akan aku wat ni..bagi aku ianya membuka minda..dan sangat berguna..…

hmmm…sebenarnya ada fakta menarik yang aku kongsikan td..harap..ada masa nanti..aku kongsikan di sini..

wallahu’alam..

moga bermanfaat..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails