Klik-kLIk sini

Saturday, July 04, 2009

HoLiDaY to SaRaWaK-Part 9-***DAYANG***SALHAH****LaYeReD***CaKe***

Ni kesinambungan gambar bersiri aku pegi bercuti seperti di entry bulan Jun lepas yang berjudul***KEK LAPIS SARAWAK****...bukannya aku tak nak kongsi dengan korang, cuma aku sedikit malas (sedikit ja tau!!!!!) nak upload gmbr2 ni....bnyk sngt....(sorry!!!!)

Seperti kelaziman bagi sesiapa yang ke Kuching, sudah tentu aakn singgah di kedai KEK LAPIS DAYANG SALHAH....Kedai ni terletak di Kampung Boyan, seberang sungai dan boleh dilihat dari Kuching, Waterfront....Walaupun aku rasa agak mahal harga kek2 lapis tersebut...tapi aku tetap membelinya jugak...Ada jugak yang murah sebenarnya....Tak silap aku Kek Lapis paling mahal disini namanya "KEK LAPIS SISIK IKAN".....Nak ke kedai Kek Lapis Dayang Salhah ni boleh jugak naik sampan...Sampan ke situ memang murah, hanya RM 0.50 sen sahaja.... (tak tipu tau!!!!)

Sebenarnya banyak jugak aku nak cita, tapi aku rasa cukuplah setakat itu dulu & saja...Cita banyak-banyak pun tak surprise la pada korang yang belum pegi ke Kuching lagi kan!!!!??? Jadi untuk rating, aku berikan 3 bintang dari 5 bintang kepada Kuching...Lagi 2 bintang tak dapat di berikan disebabkan faktor-faktor kos dan jarak antara lokasi menarik di situ....hehehe

So enjoy this pics:-


Peta Perjalanan nak ke Kedai Lapis Dayang Salhah dari hotel penginapan aku...
Hotel berada betoi2 di hadapan Kuching, Waterfront..


Signboard menunjukkan aku sudah sampai di perkarangan Kedai Kek Lapis Dayang Salhah


Aku di hadapan kedai Kek Lapis Dayang Salhah


Kek-kek yang di dlm kotak ni aku yang punya.....sekali tngk mcm 3 jenis kek ja kan!!!!!????
tapi HAKIKATNYA kat bwh tu dh berLAYER2 dah kek tu...hehehe...10 jenis kek sumanya aku beli tau!!!!!! so apa lg tnggu????!!!!!BAYAR, BAYAR, BAYAR


Betapa glamournya kedai Kek Lapis Dayang Salhah ni, segala mcm jenis artis ada tau, bila nak letak muka aku sekali nih ekekeke... pangggggggg- kene lempang ngan tokei


Senarai2 jenis kek yang terdapat di kedai kek ni....pilih ja mana berkenan di hati & leh wat tempahan untuk apa2 event sekali pun di terima....(tempahan seluruh MALAYSIA)


Warna-warni ja kek ni aku tengok nya!!! tak gamak aku nak mkn!!!!...


Geram btoi tengok kek-kek ni!!!!!!





Kat bhgn depan kedai ni, ada sofa dgn kek2 tester semua, kek2 dah di potong kecik2 untuk di rasa... aku rasa sepotong dah malas nak rasa, anggap sedap jer la, tak larat la nak makan dah, terlalu bnyk kek2 ni...aku pn jadi tak gamak nak mkn....cntik!!!



1 comments:

-NiD's- said...

fiza....NIDA TELIOQ...tgk kek-kek nieh.....

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails