Klik-kLIk sini

Monday, August 03, 2009

MeNghituNg*HaRi......

Jam kat monitor ni dah jengah 03:03 a.m..masih belum dapat pejamkan mata...hmm..sepi malam ini..entah apa aku isi...malam ni sunyi ja..handphone pun senyap ja malam ni..kul 8 lebih tadi dah diam...tapi mata ni..macam ada kayu yang masih melekat dekat kelopak mata..(..terbayang spongebob tak boleh tdo..)..aku keseorangan kala ini..sunyi menghimpit..dari setiap arah bilik & ruang rumah..habis semua channel astro aku dah bukak..satu apa pun tak melekat di hati..ada gak drama P.Ramlee tengah di mainkan pun tak rasa nak tgk....ermm..disebabkan aku tak boleh tdo..maka..ngadap blog la jawabnya....hmmm..aku tak tau nak share apa..banyak sangat rasa kat hati ni..macam2 rasa ada..letih..penat....amat berat asalnya..untuk memulakan tulisan..tapi aku tahu..bila aku dah mula..segalanya akan meluncur laju..pendek yang aku inginkan..panjang yang aku berikan..hehehe..

Jarang sekali aku merentakkan jari ini waktu selewat pagi begini..hati ini agak tidak keruan dalam 2-3 hari ini..rentetan peristiwa..benar-benar menguji aku..kecewa dengan diri sendiri..meragui kemampuan diri..mempersoal tindakan sendiri..(..menyalahkan diri sendiri..)..ada sahaja yang akal ni cuba meluahkan ketidakpuasannya pada aku tentang peristiwa aku dgn tunang aku sblm ni...hati aku lak sering mengalah..cuba rajuk..tapi..yang sakit..cuma diri sendiri.....aku pasrah......

Letihnya...sorakan emosi aku kini tepat pukul 03:19 a.m...tapi.. aku gigihkan jugak badan ni..

Sebut pasal bab perancangan & persiapan menghitung hari menuju kemuncak syurga cinta kami berdua, hmmm..merancang..setakat ni..semuanya mengikut perancangan..walaupun ada yang terlepas pandang..terlewat..terkurang..yang penting..masih mengikut perancangan..harapan aku..segalanya berjalan lancar untuk hari2 esok dan seterusnya sehingga ke tarikh yg telah di tetapkan...kepala ni..merintih untuk dibebaskan..dari beban kerja yang semakin menggila..kerja..semakin hari..akan sentiasa bertambah.....hari2 aku berdoa semoga aku di beri masa yang panjang untuk berfikir tentang perancangan & persiapan majlis paling bersejarah dalam hidup aku....dengan bebanan keja semakin menggila....aduh!!!!! aku bertambah tension!!!!!!

Ya Allah..bantulah aku..betulkanlah niat aku..tetapkanlah hati aku..kukuhkanlah iman aku..agar keputusan yang aku putuskan..adalah yang terbaik untuk diri aku..masa depan aku..dan membawa manfaat kepada kehidupan aku..

Aku merancang..di dalam perancangan-Mu..aku merancang..dalam sebahagian perancangan-Mu..kerana dalam aku merancang..Engkau juga merancang untukku..dan keputusan yang aku buat..aku berharap di dalam perancangan-Mu..kerana apa yang aku putuskan..semuanya di dalam pengetahuan-Mu..tiada daya aku..melainkan mengharap petunjuk dan redha dari-Mu..
sebaik-baik perancangan aku..sesungguhnya perancangan-Mu adalah yang terbaik untuk aku..aku terima apa sahaja yang bakal Engkau sediakan di depan aku nanti..aku bersedia dengan segala kemungkinan keputusan aku..kerana aku tahu dan yakin..Engkau sentiasa bersama aku..

Amin...

hmmm..

Masih mencari masa..dan melemahkan kekuatan mata ni..yang masih belum mahu mengalah..tadi..dah hampir terlelap..entah kenapa..segar kembali..aii..nak ja paksa..tapi..mesti tak nikmat tido aku ni kalau paksa tdo..hehe..ok lah..aku nak cuba baring jap..kalau ngadap laptop ni…memang sampai ke subuh la aku berjaga..haha..(..dasar pompuan kelawar..)..hehe...

Oklah mak & adik aku berapa kali tegur dah ni...dah lewat pagi tak tido2 lagi....huhu..risau diorg

so..selamat malam..dan selamat pagi!..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails